![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Rekonstrukcijom je mosna
dizalica iz 1961 godine dovedena u stanje da je bez problema u radu
izdržala montažu novog energetskog bloka u jednoj od hrvatskih elektrana.
Na dizalici su izvedeni slijedeći radovi:
1. Mehanika dizalice
- Rekonstrukcija pogona mosta dizalice
+ pogonska vratila
+ kočnica pogona mosta
+ otkočni sustav kočnice
mosta
+ prenosni odnos redukcije
- Napajanje dizalice
+ otvoreni klizni vod
s rotirajućim oduzimačima zamjenje zatvorenim kliznim vodom
+ otvoreni klizni vodovi
mačke zamjenjeni su povlačnim sustavom kablova
2. Elektrika
i upravljanje
- Brzina mosta dizalice prije rekonstrukcije nije
bio podesiv.
+ Pogonski stroj: klizno-kolutni
motor
+ Isključivanje rotorskih
otpornika: preko vremenskih releja
+ Broj stupnjeva rotorskog
otpornika: 4
Nakon
rekonstrukcije konfiguracija pogona je slijedeća:
+ Pogonski stroj: klizno-kolutni
motor zadržan
+ Podešavanje brzine vožnje
mosta: VVVF (frekvencijsko-naponski pretvarač)
+ Broj brzina mosta: 1 fiksna,
1 promjeljiva u prihvatljivim granicama
+ Podešavanje brzine vožnje:
putem upravljačke kutije na kablu ili daljinskim
+ Napon upravljanja 24 V DC
3. Upravljanje
dizalicom
Prije rekonstrukcije dizalicom se
upravljalo putem upravljačke kutije obješene
na mačku dizalice. Kućište upravljačke
kutije bilo je izvedeno od aluminija.
Nakon rekonstrukcije upravljanje je
izvedeno:
+ laganom plastičnom upravljačkom
kutijom s reduciranim brojem tipkala
+ daljinskim radio upravljačem
koji dizaličarima bitno olakšava rad.
+ postoji blokada koja
onemogućava ustovremenu upotrebu radio i klasičnog
upravljanja